om mig

16:56 |
JOANNA D. HANSSON
Mitt namn är Joanna (Desirée) Hansson, född 1996 och jag bor i länet längst ner i vårt lilla avlånga land - Skåne. Jag älskar, precis som många andra tjejer i min ålder, att shoppa och umgås med vänner. Därför kommer ni få läsa mycket om det. Sedan drygt tre år tillbaka blev jag tillsammans med min själsfrände, Jonatan, som ni även kommer få läsa en och annan rad om. En annan sak som jag älskar är att vara kreativ, att ta bilder och design. Jag älskar att pilla i koderna till min desgin även då jag ibland (läs: hälften av tiden, hehe) inte ens vet vad jag gör men envishet tar en långt. Det är nämligen så jag har lärt mig allting jag idag kan - genom att prova mig fram. 
 
BLOGGEN
Jag har bloggat till och från sedan jag gick i åttan/nian, alltså drygt fem år tillbaka, och jag började av en anledning - att jag ville dela med mig av min vardag. Inte för att den är så spännande eller speciell men jag själv tycker det kan vara roligt att läsa om olika livsstilar. Under åren har jag insett att detta även öppnade mitt intresse för webbdesign och ännu mer för foto då jag har någon att visa mina bilder för. 
 
UTBILDNING
Den 4:e juni 2015 sprang jag ut från Sundsgymnasiets dörrar en sista gång - självklart med en studentmössa på huvudet. Jag läste tre år på Samhällsvetenskapliga programmet med inriktning media - foto och film. Ett av mina bästa val hitintills. Jag trivdes som fisken i vattnet och fick utlopp för min kreativitet och möjlighet att utvecklas inom design/foto/film och liknande. Även då det ibland kunde vara väldigt stressigt och jobbigt att gå i skolan var det en väldigt bra tid och jag trodde aldrig jag skulle säga detta men jag kan faktiskt sakna det lite ibland. Två eller tre veckor efter studenten började jag jobba på Hallongården för tredje sommaren i rad. Där fick jag även tillsvidareanställning tills den sista december 2015. Så nu får vi se vart framtiden tar mig. 
 
FRAMTIDEN
Inom det närmsta året planerar jag att börja läsa på universitet eller högskola. Vad jag vill är fortfarande lite oklart men jag tror jag har ett hum om vad jag vill (just nu i alla fall, saker och ting kan ju ändras). Innan jag började gymnasiet ville jag bli psykolog och det tilltalar mig fortfarande men jag vill hellre få utlopp för min kreativitet och tror därför att något media kommer passa mig bättre. 
 
Ja, nu vet ni lite mer om mig! Är det något ni undrar över så är det bara att kommentera inlägget eller maila mig ([email protected])
 
Xx, Joanna
 
 
 
Senast uppdaterat: 2015-12-27








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG/HEMSIDA