#46: två filmtips

17:42 |
Tänkte bjuda på två filmtips så här på kvällskvisten, The Interview och Gone Girl. Båda filmerna är jättebra men på helt olika sätt. Bilderna säger inte så mycket så jag tänkte dra det lite kort, men jag varnar er, jag är inte så bra på att sumera filmers handling på ett intressant sätt haha. 
 
The Interwiev är en komedi med en av mina favvoskådisar, Seth Rogen och James Franco. Filmen handlar om två killar (guess who) som driver en talkshow och vill ta den till nästa nivå. De bestämmer sig för att intervjua Nordkoreas ledare, Kim Jong-Un, som även är ett stort fan av deras show. FBI får reda på detta och de två männen får i uppdrag att mörda ledaren och ni kan ju föreställa er hur det går. Basically så går filmen egentligen ut på att göra "narr" av Nordkoreas ledare, vilket är svinkul om ni frågar mig! Trailer kan ni se HÄR.
 
Gone girl är en psykologisk thriller, jag personligen brukar inte tycka om sådana men denna tyckte jag faktiskt om. Den handlar om ett gift par som ska fira att de har varit gifta i fem år men plötligt så förvinner kvinnan under mystiska omständigheter och misstankar om mord dyker upp. Jag vill inte säga för mycket, men det är mer än bara detta. Slutet gillade jag sådär, blev lite frustrerad haha. Tralier kan ni se HÄR.
 
Kort sagt, se dem! Speciellt The Interview om ni vill ha er ett gott skratt!








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG/HEMSIDA