#45: skincare

13:29 |
För ett par år sedan fick jag jättemycket problem med min hud, jag hade inte acne men jag fick väldigt många finnar. Så fort jag såg en prick smetade jag på någon kräm som torkade ut huden vilket resulterade i att min hud försökte bild nytt fett (så att jag inte skulle bli så torr) och detta ledde till att jag fick finnar. Hmm, en evighetscirkel. Jag mådde såkart dåligt över detta (ni vet själv hur det känns när man får en finne) och mamma tog med mig till en "huddoktor" på ett apotek och de guidade mig till vilket sminkborttagningsmedel samt hudkräm jag skulle använda. Och vóila, sedan dess har jag nästan aldrig finnar, typ en i månaden (vågar inte säga för mycket nu.. sist jag sa något i den stilen fick jag en jättefinne).
 
I början använde jag produkter från ett märke som jag inte kommer inte ihåg vad det heter och där kostade sminkborttagningsmedlet och hudkrämen drygt 200 spänn per flaska vilket var svindyrt, speciellt för en liten student som mig. De slutade tillverkas för några månader sedan (kanske pga deras överpris, höhö skämta) och då provade jag L300s produkter. Jag tycker de fungerar jättebra för mig och de är inte speciellt dyra heller, typ 70-100kr per flaska om jag inte minns fel. Den rosa tuben är hudkräm för torr hud och i den blåa tuben finns sminkborttagningsmedel i from av gel som är för normal eller kombinerad hud. Jag föredrar gel när man tvättar av sminket, annars kan jag tycka att de blir lite "oljigt" i ansiktet och att inte allt smink tvättas bort. Man kan köpa L300s produkter på de flesta apotek. 
 
Så, det var mitt tips till er. En långt inlägg om bara hudkräm och sminkborttagningsmedel, enjoy!








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG/HEMSIDA