#122: making a murderer

18:41 |
Det finns väl knappast någon som kan ha undgått att höra talas om Netflix dokumentärserie "Making a Murderer"? Jag och Jonatan började se den för två dagar sedan och sedan dess har vi varit helt fast. Det är en dokumentärserie som berättar historien om ett annorlunda fall av grov orättvisa, uppdelad i 10 stycken 60-minuters avsnitt. I det första avsnittet får man följa rättegången mot Steven Avery, som var felaktigt dömd för sexuella övergrepp och mordförsök på en kvinna som heter Penny Beerntsen. Han tjänade 18 år i fängelse för sitt brott (även då bevis tydde på att han var oskyldig), tills han 2003 blev frigiven via ett DNA-test som bevisade att han var oskyldig till brottet. Och det är nu serien börjar på riktigt. Två år senare blir han misstänkt för mord på en ung kvinna och man får följa rättegångarna under seriens gång. 
 
Även då jag blir sjukt frustrerad när jag ser serien är den verkligen en jättebra. Och hemsk. Den får verkligen en att tänka efter. Är han oskyldig eller mördade han faktiskt den kvinnan? Vad tror ni?



Malin Bengtsson



Jag har hört talas om den men aldrig fått förklarat för mig vad den handlar om....den verkar ju asbra! *ska kolla första avsnittet nu* tack! :D

Svar: Du kommer inte bli besviken! :-)
Joanna D. Hansson







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG/HEMSIDA