#87: tikei mineralsmink recension

18:54 |
Kommer ni ihåg när jag skrev att jag hade fått hem några prover av mineral foundation för några veckor sedan? I alla fall, jag har provat de olika färgerna och jag ÄLSKAR det!! Jag är så GLAD att jag äntligen hittat ett bra puder (eller foundation som det egentligen är men jag kallar det puder eftersom det inte är flytande hehe) som passar mig perfekt! Jag har köpt mitt från TiKei och det kostade 169kr och jag har nyans P4. 
 
Mitt största problem med vanligt puder är att jag aldrig lyckas hitta den perfekta nyansen, jag är till exempel mycket brunare i ansiktet än vad jag är på halsen, och att jag alltid (verkligen alltid) blir glansig i pannan och mellan ögonbrynen och när jag sedan försöker bättra på pudret blir det lite fläckigt. Men med denna mineral foundation upplevde jag att det inte blev glansigt, i alla fall inte så som det brukade bli, och om man ville bättra på foundationen blev det aldrig fläckigt och fult. Dessutom så täcker mineral foundationen jättebra och man kan själv välja hur täckande man vill de det och det är nästan omöjligt att få ett ojämnt resultat! Foundationen finns i jättemånga olika färger och nyanser så det kan bli lite förvirrande att välja vilken färg som passar en bäst men man kan dels läsa på deras hemsida om hur man ska gå till väga, men man kan även beställa hem små prover som kostar 10kr/styck.
 
Jag började med att smörja in ansiktet med en ansiktskräm för att foundationen skulle fästa bättre och sedan lät jag den torka i några minuter. Sedan skakar man ut lite foundation i locket och arbetar in det i puderborsten med hjälp av cirkelrörelser. Sist men inte minst arbetar man in det i ansiktet och ju mer man arbetar in det, det desto bättre och naturligare blir det. Vill ni veta mer om hur man går till väga kan ni kolla på den HÄR filmen (spola fram till ca 3:35)!
 
Xx. J.








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG/HEMSIDA