#40: årsresumé 2014 - del två

01:39 |
JULI: Har aldrig i hela mitt liv vägt och packat så många askar och kartonger hallon som denna månad. Flera flera hundra om inte tusen. Herregud vad många beställningar det var på hallon den månaden. Men det var skoj, förutom när regnet öste ner och det läckte in från taket haha. Så många roliga och trevliga människor man träffade på Hallongården, så kul! Jag och Jonatan firade även 1,5 år tillsammans och det gjorde vi genom en mysig picknick längs stranden med många skratt och pussar.
 
 
AUGUSTI: Årets bästa månad, vart ska jag börja? Ett välbehövligt soligt och varmt sommarlov, jag fyllde äntligen 18 år och det firades med världens bästa 18-årsfest och så påbörjades även sista året i gymnasiet, äntligen. Jag fick min första men absolut inte sista Triangl bikini som jag älskar och som jag så länge har velat ha. Den är så skön och fin. Vill ha många fler. Augusti var även månaden då Sundsgymnasiet anordnade treornas första nedräkningsfest och temat var rock. Månaden kunde inte ha blivit bättre.
 
 
SEPTEMBER: Detta var månaden då jag och Jonatan skulle åkt ner till hans pappas längenhet i Spanien tillsammans med hans pappa, farmor och farfar, men det blev inte av pga skolan klyddade med ledighetsansökan och när vi väl fått den bekräftat var biljetterna så dyra att ingen av oss ville lägga 4-5 tusen på bara resan dit och hem. Vi bestämde oss istället för att boka en annan resa. Vi var först inne på solsemester men det vände ganska snabbt och vi valde istället London, på julen. Åh jag ville så gärna och så blev det! Jag, Maja, Kimmi och co. var även på stranden och härjade när ettorna hade sin inspark, höjdpunkten då var, utan tvekan, den irländska julaftonen! Även min fina mamma och Emma fyllde år denna månad. 
 
 
OKTOBER: Min fina syster blev 22 och det firades med halloween-fest. Vi gjorde jello-shots för första gången och jag måste säga, de blev faktiskt goda. Det var även denna månad hon skrev på kontraktet till sin första alldeles egna lägenhet. Jag blev så avundsjuk och är fortfarande. Jag vill också ha en vindsvåning med stora fönster som jag kan inreda hur jag vill. Längtar tills det är min tur! Jag och Pernilla satsade även på en riktigt tjockiskväll denna månad, med massor av onyttigheter och film. 
 
 
NOVEMBER: Denna månad hände det absolut ingenting speciellt, inte vad jag kan komma att tänka på i alla fall. Mycket plugg i skolan och den lilla fritid jag fick över spenderade jag med mina vänner och pojkvän. Har inte direkt några bilder från denna månad så jag tyckte att en fin liten solnedgång passade bra hehe.
 
 
DECEMBER: Månaden då min syster äntligen (don't get me wrong) flyttade hemifrån. Efter många målartag och spaklingar (kan man ens säga så?) i lägenheten blev den näst intill perfekt. Det värsta med att hon flyttade hemifrån var att jag inte längre kunde låna kläder av henne hejvilt men med lite tid och planering så löste det sig alldeles utmärkt haha. Detta var även månaden då jag åkte på en liten weekend med Jonatan vilket innebar att jag för första gången reste utan en familjemedlem (genetisk då, såklart). London, vilken vacker och underbar stad, speciellt när man är där med sin pojkvän. Vi hade fyra underbart mysiga dagar i denna mysiga stad som vi ständigt längtar tillbaka till. Vi stötte även på min efterlängtade vän Isabel som jag inte träffat på mer än ett år så hon numera bor i London. 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG/HEMSIDA