#39: årsresumé 2014 - del ett

01:09 |
JANUARI: För ett år sedan var jag på min livs resa, Mexiko. Det var regnigt och blev inte alls som jag hade förväntat mig. Vi fick åka längs vägar med vatten upp till bildörren men wow vilken resa det blev. Fick hålla både i krokodiler, ormar, apor, papegojor och mata jättesöta rådjur. Det var även där jag skålade in 2014, på stranden tillsammans med min familj och en annan familj som vi träffade där och massor av andra människor. Så himla underbart, saknar saknar!! Tiden går så himla fort, känns som det bara var någon månad sedan jag sprang runt på hotellområden i gassande sol och fotade alla enorma ödlor jag kunde få syn på. Januari var inte enbart händelserikt för att jag var i Mexiko utan för att jag och världens finaste människa hade varit tillsammans i hela ett år och snart är det två. Vill ni se fler bilder från Mexiko kan ni göra det här.
 
 
FEBRUARI: "Firade" alla hjärtans dag för första gången någonsin i mitt liv. Har aldrig direkt brytt mig om denna dag tidigare men visst är det något fint med dagen? Jag överraskade Jonatan med frukost på sängen och han överraskade mig med middag och 20 underbart fina röda rosor. 
 
 
MARS: Lina och Millan hade sin 18-års fest och temat var filmkarraktärer (tror jag). Jag var utklädd till The Madhatter vilket var passande nog eftersom jag i samma veva gjorde min första slingning för att så småningom bli blond. Mitt hår var hemskt och orange (ja ni ser själva) men efter många timmar fick vi till slut rätt på det och jag var påväg mot att bli blond igen. Nu kan jag säga att det är så himla skönt att vara blond igen och slippa få ljus utväxt när man är nästan svarthårig, bästa valet detta året haha. Men självklart saknar jag min ombre då och då. 
 
 
APRIL: Pappa fyllde 50 år och det firade vi med att skicka iväg både mamma och pappa till Prag i några dagar. Det var även denna månad jag var hårmodell för L'anza för första gången. Massa klämmor och superkrulligt hår hade jag men fin var jag. Superkul! Annars hände det absolut ingenting intressant denna månad. 
 
 
MAJ: Denna månaden var jag stammis hos Märtas i Höllviken, så himla mysigt café. Jonatan fyllde 18 år och jag överraskade honom med en liten lunch på Märtas (såklart) och så fick han sin present som han så flitigt använder. Det var även denna månaden som jag skrev mitt sista nationella i spanska och därmed la det språket på hyllan. Vilken lättnad.
 
 
JUNI: Studenternas månad. Firade både den och den andra dessa dagarna. Så mycket lycka och glädje i deras ögon och snart är det min tur. Bara 156 dagar kvar. Helt otroligt. Jag sommarjobbade andra året i rad på Hallongården och stortrivdes. Jag minns att jag var jättenervös för att börja jobba där igen. Jag fick jobbet genom min syster men hon hade nu fått ett nytt jobb och skulle inte längre vara där. Det var lite pirrigt att jobba där utan henne men det gick bra, väldigt bra. Jobb på Hallongården innebar även att jag fick träffa mina efterlängtade getter, åh vad jag älskar dem!! Så söta. Firade även Hannas födelsedag och midsommar denna månad. 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG/HEMSIDA